Helgen över..

..och redan tisdag!

Jag har varit jätte dålig att uppdatera, men jag ju säga att de funits sina skäl. Börjar med självaste Angeltävlingen. Den va kanon kul! Klev upp kvart i 6, lördag morgon. Åkte halv 7 ner på sjön. Där fick vi våran ruta, och sen var det bara att sätta igång att borra hål och förbereda. Starten gick till slut halv tio, efter att ha blivit uppskjuten en halvtimme. Sen vid ett någon gång var det slut. Vårat lag fick inte en enda firre! Men vi var inte ensam. Hade bara varit ca 72 lag som hade fått något. Och de var ju på snudden 300 lag som var med. Men vi var fulla och glada ändå.



Efter kampen om 30 000kr, som var första priset, vart det After-angling. Upp på afterskin. Där var det full rulle. Men man var ganska sliten. Mot slutet på afterskin begav vi oss till Mörtsjön. Där fick vi middag. Och gjorde oss senare klar inför kvällen. Då va det Sportis som gällde igen! Och så blev det. Hade värkligen skit kul! Även om det finns en och annan minneslucka. Kanske rätt många också. Ajja! Shit the same, hade skit kul ändå jag.



Söndag, vill jag knappt komma ihåg. För fan vad jag mådde dåligt. Längesen jag var sådär bakis. Jag till och med spydde. Det händer annars inte. Jag brukar vara den där som äter, och äter, oooch ääter! Nä, så den var ingen höjdare. Jag och nicke tog det bara lugnt hela dagen.

Måndag, igår. Var jag fortfarande kvar i hassela. Skulle åka till stan. Men så blev det inte. Var ju sånt jäkla snö väder, så efter att vart i hudik med nicke och johnny, så såg jag och nicke film bara.

Så dessa dagar har faktiskt vart jätte bra. Utom söndagen då. Men man mår väl som man förtjänar. Som man brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0