Luktar nybakat bröd!

Mötet på AF gick bara bra. Känndes jäkligt bra faktiskt. Så nu börjar min ersättning äntligen börja räknas. Känns bra tills nästa månad. Eftersom jag och evve var uppe med tuppen idag, så kom vi även hem vid 11. Då drog vi först på banken för att sätta in pengar (jag trodde jag hade swebank tydligen, åkte lite fel först, haha) sen skickade jag iväg lite paket, men innan det var jag tvungen att köpa frimärken. Vilket led till att jag vart baksugen, och köpte jäst! När jag väl stog i kassan, upptäcker jag att mitt bankomatkort är borta? Och inga pengar hade jag kvar löst, dom va ju nyinsatta på banken. Så jag fick åka och ta ut pengar och gå tillbaka på ica efter. Mitt bankomat kort har nämligen nicke, som är i hassela! Typiskt. 

Ibland, vissa gånger, när man är på vissa ställen kan det värkligen hoppa ut saker ur ens mun som man kanske inte skulle säga igentligen. Idag var ett bra exempel. När jag var på banken. Jag hade massor av sedlar! Typ åtta 20:er, tre 100:lappar och kanske fyra 50:lappar. Inte så lätt att hålla fina, nej. 

När damen i fråga stog och soterade alla lappar utbrister hon: "Hum, dom var ju inte raka precis, sticker ut här och var". Och såklart var jag super snabb med ett svar tillbaka: "Ja, men det är bara mormor som stryker sina pengar"

Helt plötsligt börjar evve vika sig av skratt, och hon skratta så mycket så jag trodde hon hade doppat ansiktet i bröpalt eller nått. Så tillslut fick hon vända sig om och gå nån meter ifrån. Först fatta jag inte va som var så roligt, men sen när jag tänkte efter vad jag sa, så börja jag med skratta. Och gud vad pinsamt. För jag tror lilla damen tog de på fel sätt.

Nog om det. Just nu sitter jag och känner på den goda lukten av nybakat bröd. Det vart Morotsbröd med solrosfrön.



Ser ganska smarrit ut va?





Nä nu ska jag dra igång med min deklaration. Hjärngympa.
Ha en fortsatt bra dag allesammans! KissKiss!


Kommentarer
Postat av: evve

haha det måste vare veckans grejj , det på banken.. skrattar så fort ja tänker på det ;D haha !

2009-04-21 @ 22:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0