Blåst blåst blåst!

Ja idag blåser det tammefan.

Igår var jag med nicke, annie och berglund till timrå och kika. Men det sluta med att vi for först på ica maxi och köpte gotta, och sen till dom och såg Se upp för dårarna. Den filmen är ju så himla bra! Vid halv tolv for vi åter igen till timrå för att kika hur det var där. Och de va väl rätt mycket fylla och folk. Men som nykter var det väl ingen höjdare, inte när kylan drog in. Så kvällen slutade att vi var hemma vid halv två kanske. Vilket var rätt bra också, nicke skulle ju upp och jobba i morse.


Så idag har jag lagt all tid till att röjja i min stuga. Har dammtorkat och damsugit, bytt sängkläder och allt sånt. Håller även på att tvätta upp lite nu. Evve kom också ner och sa hej. Så vi for upp med räcer kärran (nickes 242:a) och köpte lite lukta gott till stugan. Så nu är de rent och fint! Eller ja, har säkert missat massa ställen, men jag orkar inte dra fram alla saker jag lagt bra, så de ska bli mer plats där.



Lär väl slänga mig in i duschen jag med snart.
Eller tänka vad man ska käka idag. Vet inte riktigt vad jag är sugen på. Får kika lite i kyl och frys och se vad som kan tänkas slängas ihop!


Får avsluta att jag tänker på dig älskade moster! Har tänkt mycket på att komma och hälsa på dig! Får ta fingrarna ut arslet nu nån dag. Hoppas du mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0