Allt bara smälter här i stan!

Idag har man vart duktig och vart ute och donat lite. Rena sommarvärmen. Nästan. Först och främst kanske jag ska nämna att jag var på arbetsförmedlingen igår. Ska på ett möte med handläggaren om två veckor. Såklart massa jävla vänte tider. Aja, iallfall så började denna dag med att jag stack till majas jobb. Satt med henne medan hon lunchade. Sen ringde en lite mer hysterisk sara och ville komma lite bort. Så jag sa åt henne att fara in till stan. Och de tog inte lång tid innan hon också kom till oss. Så jag och sara drog sedan på stan. Jag gick runt och kikade runt på olika optiker. När jag bland annat var inne på synsam sa tjejen "du har vist varit här förut?" Och jag med mitt minne tänkte, Nä?. De visade sig att jag sist var där -94! Haha! Då var man ju den där lilla glasögon-ormen med jätte runda glas som hade bågar i dess like av färger. Jag förstår ju nu sådär efter, att jag har lite fobi för glasögon. De sitter lite kvar i ryggmärgen. 

Men ska jag tillbaka i morgon. Och jag längtar jätte mycket. Tycker de ska bli kul att fixa linserna nu. Haha. 

Just precis nu är jag seg som en bulle. När jag kom hem var de Nässelsoppa som stog på bordet. Det är ju så himla gott. Så nu är jag mätt som en gnu. Jag minns när jag och sara gjorde de sist. Vi plockade själva nässlorna från skogen, utanför deras hus. Sen lagade den. Och de blir ju kanon gott! Kul när man kan göra mat sådär av att plocka alla råvaror själv. 

Aja, nu vet jag inte va jag ska göra. Men blir väl bara att lata sig. Slänger jag på en film kommer jag garanterat somna.

See yá!



Och hej då korta hår! :) Nu ska jag hålla mig att spara ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0